გაკვეთილის გეგმა
საგანი: ქართული
ენა და ლიტერატურა
სწავლების
საფეხური/კლასი: დაწყებითი II-III კლასკომპლექტი
მოსწავლეთა
რაოდენობა: IIკლასი - 1 IIIკლასი-3
თემა :
II კლასი- ხალხური ,,ცხვარი და სიღარიბე“
III კლასი-
ხალხური ,,ერთი მანეთის შოვნა“
II კლასის
:მიზანი -
მოსწავლე შეძლებს
მსჯელობას წაკითხული ტექსტის ირგვლივ,შეძლებს კონტექსტის მიხედვით სიტყვის განმარტებას.შეძლებს
შექმნას წაკითხული ტექსტის ან ფრაგმენტის სიუჟეტური ნახატი.
სტანდარტი:( 1).2. მოსწავლემ უნდა შეძლოს სტანდარტით
განსაზღვრული სხვადასხვა ტიპის
ტექსტების მოსმენა,
გაგება-გააზრება და გადმოცემა.
სტანდარტი:(1)8.მოსწავლემ უნდა შეძლოს მცირე ზომის მხატრული
ტექსტების ინტერპრეტირება
ვერბალური და არავერბალური
გზით.ვერბალური ინფორმაციის ვიზუალურად გარ
დაქმნა და ან პირიქით.
სტანდარტი:(1).12. მოსწავლემ უნდა შეძლოს კითხვის ნაცნობი
სტრატეგიების გამოყენება მიზნის შესა
ბამისად.
III კლასი :
მიზანი; მოსწავლე შეძლებს ტექსტის შინაარსის გაგება-გააზრება,პერსონაჟის
დახასიათებას,განუვითარდება ინტერპრეტაციის უნარი
სტანდარტი: (1).2.მოსწავლემ უნდა შეძლოს სტანდარტით
განსაზღვრული სხვადასხვა ტიპის ტექსტების მო სმენა ,გაგება-გააზრება და გადმოცემა.
სტანდარტი:(1).3.მოსწავლემ უნადა შეძლოს პირადი დამოკიდებულების
გამოხატვა ტექსტის თემის,მასში განხილული საკითხების მიმართ,მხატრული ნაწარმოების პერსონაჟების
,მათი ქცევის შეფასება და საკუთარი თვალსაზრისის ახსნა.
სტანდარტი: (1).9.მოსწავლემ უნდა შეძლოს წაკითხული ტექსტის
მიმართ პირადი დამოკიდებულე-
ბის გამოხატვა და ახსნა;ტექსტის
თემის და \ან მასში განხილული კონკრეტული საკითხების
შეფასება
შეფასება :განმავითარებელი
აქტივობის აღწერა
|
მეთოდები\მეთოდი
|
კლასის ორგანიზების ფორმები
|
სასწავლო რესურსები
|
დრო
|
თითოეული აქტივობის დროს მისაღწსევი შედეგები
|
კლასის ორგანიზება
მასწავლებელი ესალმება კლასს,აგვარებს საორგანიზაციო საკითხებს ,ამოწმებს
საშინაო დავალებას,მოკლედ უხსნის გაკვეთილის თემას და მიზანს,აცნობს შეფასების რუბრიკებს
|
ვერბალური ახსნა
|
მთელი კლასი
|
წინასწარ მომზადებული შეფასების რუბრიკები
|
2წთ
|
მოსწავლეები გაეცნობიან გაკვეთლის მიზნებს,შეძლებენ ყურადღების მობილიზებას
|
II კლასი:
წინარე ცოდნის გააქტიურება:
მასწავლებელი სვამს კითხვებს
: რა ვიცით ცხვარზე? როგორ შეიძლება ცხვარმა სძლიოს სიღარიბეს?რაში ვიყენებთ მატყლს?
რძეს? და ა.შ.
მასწავლებელი ტექსტის წაკითხვამდე უჩვენებს ფოტო მასალას ან ვიდეოს ცხვარზე
და მეცხვარეზე.
|
მასწავლებელთან ერთად
|
ბუკი,ფოტო მასალა
|
6წთ
|
მოსწავლე განიმტკიცებს შესწავლილ მასალას და გარკვეულ ინფორმაციას მიიღებს
სოფლის მეურნეობის ამ დარგის შესახებ.
|
|
III კლასი:
წინარე ცოდნის გააქტიურება:
მასწავლებელი სთხოვს მოსწავლეებს
ჩამოწერონ პერსონაჟები და რამდენიმე სიტყვით დაახასიათონ.
|
დამოუკიდებლად
|
სახელმძრვანელო
თაბახის ფურცლები
|
მოსწავლეები განიმტკიცებენ შესწავლილ მასალას.უვითარდებათ არსებული ცოდნის
გამოყენების უნარ-ჩვევები.აღწერენ და ახასიათებენ პერსონაჟებს თვალსაჩინო ნიშნების
მიხედვით.
|
||
II-კლასი:
ტექსტის წაკითხვა
მასწავლებელი კითხულობს ტექსტს და ჯერ მოსწავლეს სთხოვს კონტექსტის მიხედვით
ახსნას, შემდეგ კი თავად განუმარტავს ბუნდოვან სიტყვებს,მაგ., სიღარიბე, უპრიანია,კუნჭული
,დაკრეჭილი მატყლი...
|
მასწავლებელთან ერთად
|
სახელმძღვანელო
|
10წთ
|
მოსწავლე შეძლებს ტექსტზე დაკვირვებით უცნობი სიტყვების მნიშვნელობის
ამოცნობას და განმარტებებს.
|
|
III-კლასი:
მასწავლებელი სთხოვს მოსწავლეებს ტექსტიდან ამოწერონ სამ-სამი ზმნა წარსულში,აწმყოსა
და მომავალ დროში და შეურჩიონ ნაცვალსახელები.
|
დამოუკიდებლად
|
.თაბახის ფურცლები
|
მოსწავლეები შეძლებენ
ტექსტიდან ზმნების ამოწერას წარსულში ,აწმყოსა და მომავალში და შეუსაბამებენ
ნაცვალსახელს.
|
||
II-კლასი:
ტექსტის გააზრება
ტექსტის წაკითხვის შემდეგ მასწავლებელი სვამს რამდენიმე კითხვას: რა
სთხოვა სიღარიბემ ცხვარს? რა უპასუხა ცხვარმა? რატომ სჭირდებოდა ცხვარს მთელი სახლი?
|
მასწავლებელთან ერთად
|
10წთ
|
კითხვებზე პასუხების გაცემით მოსწავლე შეძლებს წაკითხულის გააზრებას.
|
||
III- კლასი
მასწავლებელი სთხოვს მოსწავლეებს ,მოიფიქრონ და ჩამოწერონ რამდენიმე შეკითხვა ,რომელსაც დაუსვავდნენ თითოეულ
პერსონაჟს. .
|
დამოუკიდებლად
|
წიგნი,ტექსტი კალამი ,თაბახის ფურცლები
|
მოსწავლეები შეძლებენ კითხვების დასმას
|
II-კლასი
ილუსტრაციების შექმნა
მასწავლებელი თხოვს მოსწავლეს დახატოს ,როგორ ივსება ცხვრის სახლი.
|
დამოუკიდებლად
|
თაბახის ფურცელი,ფერადი ფანქრები.
|
10წთ
|
მოსწავლე შეძლებს ილუსტრაციისა და ტექსტის ურთიერთ დაკავშირებას
|
|
III-კლასი:
ცხელი სკამი
მასწავლებელი სთხოვს მოსწავლეებს,ის ვინც დაჯდება ცხელ სკამზე უპასუხებს
შეკითხვებს ერთ-ერთი პერსონაჟის ნაცვლად.
-
-
II-კლასი
:
შეჯამება
მასწავლებელი სთხოვს მოსწავლეს გაიხსენოს მიღებულ ინფორმაციასა და ტექსტის მიხედვით რა
აზრი გამოხატა ხალხმა ამ ზღაპარში.
III-კლასი
შეჯამება
გაკვეთილის ბოლოს მასწავლებელი სთხოვს მოსწავლეებს კიდევ ერთხელ დაახასიათონ
პერსონაჟები ,ვისი საქციელი მოეწონათ და არ მოეწონათ.როგორ გამოასწორა შეცდომა დედამ
და რა ასწავლა მოხუცმა მამამ შვილს.
|
არავერბალური
|
მთელი კლასი
დამოუკიდებლად
|
თაბახის ფურცელი ,ფერადი ფანქრები
|
5წთ
|
მოსწავლეები შეძლებენ პერსონაჟის დახაასიათებას
მოსწავლე ასახელებს მიღებული ინფორმაციისა და ტექსტის მიხედვით
რა აზრი გამოხატა ხალხმა ამ
ზრაპარში.
მოსწავლეები ასახელებენ პერსონაჟებს და ახასიათებენ ,ვისი საქციელი მოეწონათ
და ვისი არ ,როგორ გამოასწორა შეცდომა დედამ და რა ასწავლა მოხუცმა მამამ შვილს.
|
საშინაო დავალება:
II-კლასი: მოსწავლის
წიგნი,გვ.129.მეექვსე სავარჯიშო.
III-კლასი:
ერთ-ერთ პერსონაჟის დახასიათება
|
2წთ
|
||||
II-კლასი :შეფასების
რუბრიკა
შეუძლია ტექტის გაგება-გააზრება
|
კარგად
|
საშუალოდ
|
დამაკმაყოფილებლად
|
შეუძლია გამოიყენოს შესაბამისი
ლექსიკა და ისაუბროს კონკრეტული თემის ირგვლივ
|
|||
შეუძლია ტექსტზე დაკვირვებით
ილუსტრციის შექმნა
|
III-კლასი :შეფასების
რუბრიკა
შეუძლია ტექსტის შინაარსის გაგება-გააზრება
|
კარგად
|
საშუალოდ
|
დამაკმაყოფილებლად
|
შეუძლია ლოგიკური და შემოქმედებითი
კითხვების დასმა და პასუხების გაცემა
|
|||
გამოაქვს სათანადო დასკვნა
|
გაკვეთილის გეგმა
საგანი: ქართული
ენა და ლიტერატურა
სწავლების
საფეხური/კლასი: დაწყებითი II-III კლასკომპლექტი
მოსწავლეთა
რაოდენობა: IIკლასი - 1 IIIკლასი-3
თემა :
II კლასი- იაკობ გოგებაშვილი „ოთხი სურვილი’’
III კლასი-
იაკობ გოგებაშვილი „ტყე და მისი დიდი მნიშვნელობა“
II კლასის
:მიზანი -
მოსწავლე შეძლებს
გამოიყენოს შესაბამისი ლექსიკა და ისაუბროს კონკრეტული თემის ირგვლივ, შეძლებს ტექსტში
ინფორმაციის მოძიებას,ტექსტზე დაკვირვებით ილუსტრაციის შექმნას
სტანდარტი:( 1).7. მოსწავლემ უნდა შეძლოს სტანდარტით
განსაზღვრული სხვადასხვა ტიპის
ტექსტების წაკითხვა
და გაგება-გააზრება,ტექსტში ვერბალური და არა ვერბალური
ფორმით მიწოდებული იმფორმაციის
ურთიერთდაკავშირება.
სტანდარტი:(1)8.მოსწავლემ უნდა შეძლოს მცირე ზომის მხატრული
ტექსტების ინტერპრეტირება
ვერბალური და არავერბალური
გზით.ვერბალური ინფორმაციის ვიზუალურად გარ
დაქმნა და ან პირიქით.
სტანდარტი:(1).12. მოსწავლემ უნდა შეძლოს კითხვის ნაცნობი
სტრატეგიების გამოყენება მიზნის შესა
ბამისად.
III კლასი :
მიზანი :მოსწავლე დაეუფლოს კითხვის ტექნიკას და შეძლოს
წაკითხულის გააზრება: მოსწავლემ
უნდა შეძლოს ტექსტსი კონკრეტული ინფორმაციის
პოვნა; ტექსტში მოცემული სხვადასხვა
ინფორმაციასა შორის არსებული მიზეზ-შედეგობრივი კავშირების ამოცნობა,დასკვნის
გამო-
ტანა;ტექსტში მოცემული ინფორმაციის დაკავშირება პირად გამოცდილებასთან.
სტანდარტი: (1).6.მოსწავლემ უნდა შეძლოს გაწაფულად კითხვა.
(1).7.მოსწავლემ უნდა შეძლოს
სტანდარტით განსაზღვრული სხვადასხვა ტიპის ტექს-
ტების წაკითხვა და გაგება-გააზრება;ტექსტში
ვარბალური და არავერბალური ფორმით
მიწოდებული ინფორმაციის (მაგ.,ილუსტრაციისა
და ტექსტის)ურთიერთ დაკავშირება.
სტანდარტი: (1).9.მოსწავლემ უნდა შეძლოს წაკითხული ტექსტის
მიმართ პირადი დამოკიდებულე-
ბის გამოხატვა და ახსნა;ტექსტის
თემის და \ან მასში განხილული კონკრეტული საკითხების
შეფასება
შეფასება :განმავითარებელი
აქტივობის აღწერა
|
მეთოდები\მეთოდი
|
კლასის ორგანიზების ფორმები
|
სასწავლო რესურსები
|
დრო
|
თითოეული აქტივობის დროს მისაღწსევი შედეგები
|
კლასის ორგანიზება
მასწავლებელი ესალმება კლასს,აგვარებს საორგანიზაციო საკითხებს ,ამოწმებს
საშინაო დავალებას,მოკლედ უხსნის გაკვეთილის თემას და მიზანს,აცნობს შეფასების რუბრიკებს
|
ვერბალური ახსნა
|
მთელი კლასი
|
წინასწარ მომზადებული შეფასების რუბრიკები
|
2წთ
|
მოსწავლეები გაეცნობიან გაკვეთლის მიზნებს,შეძლებენ ყურადღების მობილიზებას
|
IIკლასი: წინარე
ცოდნის გააქტიურება:
მასწავლებელი სთხოვს მოსწავლეს გაიხსენოს და ჩამოწეროს წელიწადის დროები.რომელ
დროს რა ნიშნები ახასიათებს
|
|
დამოუკიდებლად
|
თაბახის ფურცლები
|
5წ
|
მოსწავლე განიმტკიცებს შესწავლილ მასალას
|
III-კლასი:წინარე
ცოდნის გააქტიურება:
მასწავლებელი სთხოვს მოსწავლეებს გაითამაშონ როლებში“ყმაწვილი და პეპელა,,გაიხსენონ
წელიწადის დროები და რომელ დროს შეესაბამება ეს ლექსი
|
როლური თამაში
|
მთელი კლასი
|
სახელმძრვანელო
|
|
მოსწავლეები განიმტკიცებენ შესწავლილ მასალას.უვითარდებათ არსებული ცოდნის
გამოყენების უნარ-ჩვევები
|
II-კლასი:
მოტივაცია:
მასწავლებელი მოსწავლეს სლაიდ შოუს საშუალებით უჩვენებს ბუნების პეიზაჟებს,რომლებზეც
წელიწადის სხვადასხვა დეტალებზე იქნება ყურადღება გამახვილებული
*მასწავლებელი ეკითხება მოსწავლეს წელიწადის რომელი დრო მოგწონს?რატომ?
რით გამოირჩევა წელიწადის თითოეული დრო?
|
|
ინდივიდუალურად
|
ბუკი ,სლაიდშოუ,ბუნების პეიზაჟის ამსახველი მასალა
|
5წთ
|
მოსწავლე შეძლებს დაასახელოს რომელი დროა და ასაბუთებს როგორ ამოიცნო
თითოეული წელიწადის დრო
ადეკვატურად პასუხობენ კითხვებზე
|
III-კლასი:მასწავლებელი
სთხოვს მოსწავლეებს დააკავირდნონ 78-ე გვერდზე
ნახატს და ჩამოწერონ სურათზე რომელ ხეებს
ხედავენ
*მასწავლებელი სთხოვს მოსწავლეებს ჩამოწერონ რომელი მცენარეა წიწოვანი
და რომელი ფოთლოვანი? რომელი წიწოვანი მცენარე შეიძლება იყოს ტყეში?ტყის რომელ ხეებს
აქვს ფოთოლი?
|
ნახატის აღწერა
|
დამოუკიდებლად
|
ილუსტრაცია.თაბახის ფურცლები რომლებზეც ჩამოწერილია კითხვები
|
|
მოსწავლე შეძლებს ნახატზე დაკვირვებით წიწოვანი და ფოთლოვანი ხეების
ჩამოწერას ,გამოიყენებენ ბუნების გაკვეთილზე შეძენილ ცოდნას და განიმტკიცებენ
|
II-კლასი:
ტექსტის წაკითხვა-დამუშავება
მასწავლებელი სთხოვს მოსწავლეს წაიკითხოს ტექსტი ,,ოთხი სურვილი“ჩუმად
და ამოწეროს სიტყვები რომლებიც მიანიშნებს წელიწადის ამათუიმ დროს.
|
ჩუმი კითხვა
|
დამოუკიდებლად
|
ტექსტი
ფურცლები
|
10წთ
|
მოსწავლე შეძლებს ტექსტში იმფორმაციის დამოუკიდებლად მოძიებას ,განივითარებს
წაკითხული ტექსტის გაგება გააზრებას.
|
III- კლასი
მასწავლებელი სთხოვს მოსწავლეებს გაგრძელებით წაიკითხონ „ტყე და მისი
დიდი მნიშვნელობა’’მოინიშნონ ფანქრით უცნობი სიტყვები,თითოეული აბზაცის წაკითხვის შემდეგ კი თქვან,რომელი სიტყვის მნიშვნელობა
იყო მათთვის გაუგებარი და დასვან შეკითხვები მაგ;რა არის გვალვა? და ა.შ.
|
გაგრძელებითი კითხვა
|
მთელი კლასი
|
წიგნი,ტექსტი ფანქარი
|
|
მოსწავლეებს უვითარდებათ გაგრძელებითი კითხვის სტრატეგიები,უვითარდებათ
ლექსიკური მარაგი
|
II-კლასი:
გრაფიკული მაორგანიზებლის შევსება
მასწავლებელი დაფაზე ხაზავს ცხრილს სადაც მითითებულია წელიწადის დროები და მოსწავლესთან ერთად ავსებს მას. მოსწავლემ
უნდა დაასახელოს თითოეული დროისთვის დამახასიათებელი ნიშნები რომლებიც
ტექსტშია მოცემული და მას აქვს მონიშნული
|
|
მასწავლებელთან ერთად
|
დაფა,ცარცი,
|
10წთ
|
მოსწავლე იმდიდრებს ლექსიკურ მარაგს
|
III-კლასი:
მასწავლებელი ურიგებს ბავშვებს ფურცლებს და სთხოვს ტექსტში მოძებნონ
შინაარსით ახლოს მდგომი სიტყვები და მიუწერონ მაგ: ჯამრთელი-
ასნეულებდა-
შემცირდა-
შინაარსით საპირისპირო სიტყვები:ცოტა-
უმადური-
უგნურება-
ჩეხავს-
II-კლასი
:მასწავლებელი სთხოვს მოსწავლეს დახატოს ერთი რომელიმე ეპიზოდი ტექსტიდან
III-კლასი
მასწავლებელი სთხოვს მოსწავლეებს უპასუხონ კითხვებს მხოლოდ ტექსტის მიხედვით
და დაასახელონ რომელ აბზაცშია პასუხი: რა თვისება აქვს ტყის ფოთოლსაც და წიწვსაც?
2.რა არის მოსალოდნელი, თუ ტყე
განადგურდება?დაასახელე ორი მთავარი საშიშროება.
3.რატომ არის უხვად წყალი იქ სადაც ბევრი ტყეა?
|
არავერბალური
|
დამოუკიდებლად
დამოუკიდებლად
|
თაბახის ფურცელი ,ფერადი ფანქრები
|
8წთ
|
მოსწავლეები შეძლებენ მსგავსი
და საპირისპირო მნიშვნელობის სიტ
ვების მოძებნას
მოსწავლე შეძლებს ტექსტზე დაკვირვებით ილუსტრაციის შექმნას
|
II-კლასი:
შეჯამება:გაკვეთილის ბოლოს მასწავლებელი სთხოვს მოსწავლეს გაიხსენოს
სიტყვები ,რომლებიც უკავშირდება თითეულ დროს და ჩაამატოს ცხრილში.მაგ:ზამთარი -სიცივე,ფიფქები,ბუხარი,ახალი
წელი და ა.შ
|
ვერბალური
|
მთელი კლასი
|
|
3წთ
|
მოსწავლე გაიმდიდრებს დროსთან დაკავშირებულ ლექსიკურ მარაგს
|
III-კლასი:
შეჯამება:გაკვეთილის ბოლოს მასწავლებელი სთხოვს მოსწავლეებს დაასახელონ
ორი მნიშვნელოვანი ფაქტორი ტყის დიდი მნიშვნელობიდან.
|
|
|
|
|
მოსწავლეები ასახელებენ ტყის
დიდი მნიშვნელობიდან წყალს ,რომელიც ადამიანს და მოსავალსაც აუცილებლად ჭირდება და
ჯანსაღი ჰაერი რომელიც ჩვენი ჯამრთელობისთვის აუცილებელია
|
საშინაო დავალება:
II-კლასი
:მოსწავლის რვეული.გვ 30.3.4.სავარჯ.
III-კლასი
: მოსწავლის წიგნი,გვ.79 5.6.სავარჯიშო
|
|
|
|
2წთ
|
|
II-კლასი :შეფასების
რუბრიკა
შეუძლია ტექტში იმფორმაციის მოძიება,დაჯგუფება კონკრეტული ნიშნების მიხედვით
|
კარგად
|
საშუალოდ
|
დამაკმაყოფილებლად
|
შეუძლია გამოიყენოს შესაბამისი
ლექსიკა და ისაუბროს კონკრეტული თემის ირგვლივ
|
|
|
|
შეძლებს ტექსტზე დაკვირვებით ილუსტრციის შექმნას
|
|
|
|
III-კლასი :შეფასების
რუბრიკა
ტექსტში კონკრეტული ინფორმაციის პოვნა
|
კარგად
|
საშუალოდ
|
დამაკმაყოფილებლად
|
ამოიცნობს ტექსტში მოცემულ სხვადასხვა ინფორმაციას შორის არსებულ მიზეზ-შედეგობრივ
კავშირებს
|
|
|
|
გამოაქვს სათანადო დასკვნა
|
|
|
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий